Ga de uitdaging aan

Ga de uitdaging aan. Geen alcohol voor 30 dagen.

Bespaar geld, verbeter je relaties, krijg meer voor elkaar en verhoog je gezondheid en je fitheid.

Door alcohol te vermijden verbeter je jouw fysieke en mentale prestaties.

“Ik vroeg mijn 10-jarige dochter of ze een verschil gemerkt had. Ze zei zonder na te denken, zonder te pauzeren: “Je bent veel interactiever.“ – Ian

“Voorheen was ik geen zware maar regelmatige drinker. Nu slaap ik beter en ben ik ’s ochtends productiever.” – Dave

“Ik ben nog maar twee weken bezig… Maar de voordelen zijn nu al zichtbaar.  Ik voel me een pak gezonder.
Ik weet dat ik al een paar honderd euro bespaard heb en duizenden meer zal besparen op lange termijn.
Het is al duidelijk dat mijn verloofde veel gelukkiger is met mij en meer geduld heeft in onze relatie.
Zij moet niet bezorgd zijn en zich afvragen of ik me ga bezatten. Het leek alsof er drie mensen in de relatie waren… En nu gewoon twee 🙂 ”
– Mark

Alcohol drinken zit in dezelfde categorie als slaaptekort of ongezond eten.
Het veroorzaakt geen permanente schade (met gematigd gebruik), maar regelmatig gebruik vermindert subtiel je vermogen om bovenmenselijk te zijn.

  • Als het je doel is om te promoveren, laat een kater je productiviteit dan niet verpesten.
  • Als het je doel is om gewicht te verliezen, laat alcohol dan geen honderden nutteloze calorieën aan je dieet toevoegen.
  • Als het je doel is om een nieuwe hobby te beginnen, verlies dan geen vrije tijd door van bar naar bar te hoppen.
  • Als het je doel is om fit te worden, laat alcohol dan geen uitdroging veroorzaken.
  • Als het je doel is om je relatie met je familie en vrienden te verbeteren, laat alcohol je dan niet weerhouden door enkel oppervlakkige banden aan te maken. Belangrijker nog: laat alcohol je geheugen niet vernielen.

Minderen met drinken (of volledig stoppen) helpt je om andere doelen op je lijst te verwezenlijken.

Probeer het voor 30 dagen – zie welke voordelen deze verandering in je leven met zich meebrengt.